ایران یکی از نخستین کشورهای دنیا است که در آن کشاورزی و زراعت آغاز گردیدهاست. تقریبا یک سوم زمینهای ایران قابلیت کشاورزی را دارند اما به دلیل خاک نامرغوب و نامناسب بودن توزیع آب در بیشتر نواحی، در اکثریت زمینهای قابل کشت در ایران کشت و زراعتی انجام نمیشود. فقط ۱۲٪ از وسعت ایران تحت عملیات کشاورزی میباشند (شامل باغات، تاکستانها و زمینهای قابل کشتکاری) اما کمتر از یک سوم از زمینهای قابل کشتکاری تحت آبیاری بوده و مابقی تحت کشاورزی خشک میباشند. شمال و شمالغرب ایران دارای خاک حاصلخیز هستند.
تاریخچه
ایران یکی از نخستین کشورهای دنیا میباشد که در آن کشاورزی و زراعت آغاز گردیده و انسان اولیه برای اولین بار در فلات ایران به کشت و آبیاری و پرورش دام مشغول شدهاست. در قرن اول پیش از میلاد ایرانیها همه درختان میوهای که در یونان کشت میشده (به استثنای زیتون) کشت میکردهاند. با هجوم اسکندر کشاورزی ایران رو به زوال گذاشت و بسیاری از مزارع از بین رفت و این وضع تا زمان به حکومت رسیدن اردشیر بابکان ادامه یافت. ساسانیان به بازسازی قناتها و تشویق و گسترش کشاورزی، باغبانی و دامپروری پرداختند. پس از ساسانیان تا حمله مغول، کشاورزی ایران به تناوب دچار رکود (در زمان بنی امیه) و پیشرفت (در زمان بنی عباس و حکومتهای محلی) گردید.
دانشمندان این سرزمین در خلال مطالعه درباره ویژگی دارویی گیاهان به امور کاملا فنی نیز میپرداختند و دستگاههایی برای بهره برداری از آب تهیه دیدند که از آن جمله میتوان چرخ چاه خودکار را نام برد.
سنگ از نظر زمینشناسان به مادهی سازندهی پوسته و بخش جامد سستکرهی زمین گفته میشود. سنگها از یک یا چند کانی درست شدهاند و از نظر چگونگی پدید آمدن در سه گروه سنگهای آذرین، سنگهای رسوبی و سنگهای دگرگونی جای میگیرند.
سنگهای آذرین از سرد شدن گدازهی آتشفشانها به وجود میآیند.
سنگهای رسوبی پیامد فرسایش سنگها و انباشته شدن رسوبها در دریاها هستند.
هنگامی که سنگی در فشار و گرمای زیاد قرار گیرد، سنگ دگرگونی پدید میآید.
سنگها و کانیها
کرهی زمین از نظر ویژگیهای فیزیکی ساختار لایهای دارد. بخش مرکزی آن جامد است، بیشتر از آهن و نیکل درست شده و هستهی درونی نامیده میشود. پیرامون هستهی درونی را لایهی مایعی از آهن و نیکل فراگرفته که هستهی بیرونی نام دارد. پیرامون هستهی بیرونی را لایهای به نام گوشته در بر میگیرد که خود از لایهای جامد و سخت به نام گوشتهی زیرین و لایهای نرمتر و خمیری به نام سستکره درست شده است. پیرامون گوشته را لایهی نازک و جامدی به نام پوسته فراگرفته که بیشتر از سیلیس، اکسیژن و آلومینیوم درست شده است. زمینشناسان به مواد طبیعی و بی جان سازندهی پوسته سنگ میگویند و بیرونیترین لایهی زمین را سنگکره مینامند.
اتشفشان یک ساختمان زمین شناسی است که به وسیله آن مواد آتشفشانی ( به صورت مذاب ، گاز ، قطعات جامد یا هر سه) از درون زمین به سطح آن راه می یابند. انباشتگی این مواد در محل خروج، برجستگی هایی به نام کوه آتشفشان ایجاد می نماید.
آتشفشان یکی از پدیده های طبیعی و دائمی زمین شناسی است که در طول تاریخ زمین شناسی نسبتا بدون تغییر باقی مانده و در ایجاد، تحول و تکامل پوسته و گوشته زمین نقش اساسی داشته و دارد.
مواد مذاب توسط نیروی ارشمیدس یا فشار گازها و به دلیل سبكتر بودن ماگما از سنگ های اطراف خود به بالا رانده میشود و در نهایت در نواحی از پوسته كه ضعیف میباشد پوسته را شكسته و ماده مذاب به سطح زمین میرسد.
مواد مذابی كه در زیرزمین قرار دارند و از طریق دودكش یا لوله آتشفشانی به طرف بالا حركت مینمایند اصطلاحاً ماگما نامیده میشوند. بعد از اینكه این ماگما از آتشفشان فوران نموده با آن لاوا (گدازه) گفته میشود.
گدازه هنگامی كه از دودكش به خارج حركت مینماید ماده گداخته سرخ و متخلخلی میباشد اما در اثر سرد و اكسید شدن به رنگ قرمز تیره، خاكستری و یا رنگ های دیگر تغییر مینماید. گدازههای خیلی داغ، دارای گاز فراوان همچنین حاوی آهن و منیزیم به صورت سیال بوده و جریانی نظیر قیر داغ دارند. در صورتی كه گدازههای سردتر، با گاز كم و درصد بالای سیلیس و سدیم و پتاسیم جریان آرامی نظیر حركت عسل غلیظ روی شیب دارند.
مه به دلایلی متفاوت شکل می گیرد که نحوه تشکیل و مشخصات انواع آن به شرح زیر است:
مه فرارفتی:
این مه در صورتی شکل می گیرد که یک توده هوای گرم با رطوبت نسبتا زیاد به طور افقی (فراررفتی) روی سطحی خنکتر حر کت کند که دمای این سطح، زیر نقطه شبنم توده هوای گرم باشد.
هنگامی که بر اثر هدایت توام با آشفتگی، هوا تا زیر نقطه شبنم خنک شود، بخار آب متراکم شده، قطره های آب غبار مه را ایجاد می کند. این نوع مه که تحت شرایطی متنوع از سرعت باد شکل گرفته و دوام می یابد، درجه تلاطم بیتشرین ارتفاع هوای سرد را تعیین می کند. این ارتفاع با ازدیاد سرعت باد افزایش می یابد بنابراین گرادیان(اختلاف) دمایی بین هوا و سطح به همراه میزان تلاطم، احتمال تشکیل مه فرارفتی را معین می کند.
سرعت های کم باد شرایط بهتری را مهیا می سازد، البته با گرادیان دمایی شدیدتر مه فرارفتی می تواند در بادهای شدید نیز ایجاد شود.
این گازها از مخلوط شدن گازهای گوناگون مانند CO2 ، He ، H2S ، N2 با هیدروکربن ها تشکیل میشوند. هیدروکربن ها معمولا ازنوع متان و دیگر پارافینهای ردیف پایین هستند. فشار و دما، ترکیبات گاز در فازهای مختلف را معین میسازد. درنتیجه کاهش فشار ، اکثر هیدروکربن های ردیف بالا تغییرحالت میدهند، یعنی گازهای مرطوب درست میشوند. درصورتی که تمام گازهای خشک تقریبا از متان درست میشوند.
گازهای مرطوب شامل متان و مقدار قابل توجهی از آلکانها با تعداد کربن بالا هستند.
شناخت خداوندبه درستی که آسان است اگربه نظم این جهان پهناوروبی انتهانظاره کنیم درخواهیم یافت که مدیرمدبری رااین نظام لازم است که کواکب دریاها وکوه هارابرقرارومدیریت نمایدوا
وکسی نیست جزخدای رحمان. نقل است درزمینه خداشناسی ازپیرزنی فرتوت که درکنارچرخ نخ ریسی نشسته ومشغول کاربودسئوال شدوجودخداراچگونه بیان می کنی پیرزن ازنخ ریسی دست کشیدوفعالیتش رارهاکرددوباره ازاوسئوال نمودندپیرزن گفت همین گونه که این چرخ نخ ریسی برای به کارافتادن نیازبه گرداننده داردوبدون دستانم قادرنیست به حرکت خودادامه دهداین جهان پهناورراهم نیرویی نیازداردکه نظم وگردش خودراادامه دهد.ودرنتیجه بایدگفت آن پیرزن فرتوت ازدریچه نگاه خودآن چنین به وجودخداپی می بردواندیشه خودرا بیان می نماید.
انسانی که ذهن سبکباری دارد می*تواند از راههای خیلی ساده، خدای خود را بشناسد و به بندگی او بپردازد، اما کسی که بار سنگینی از شبهات را بر دوش کشیده است باید از پل سنگی عبور کند، و بالاخره کسی که خروارها بار شبهات و وسواس را با خود حمل می*کند باید راهی را برگزیند که دارای زیر سازی های محکم و استوار باشد هر چند پیچ و خم ها و فراز و نشیب*های زیادی داشته باشد.
راه ساده خدا شناسی، امتیازات و ویژگی*هایی دارد که مهمترین آنها از این قرار است:
۱ـ این راه نیازی به مقدمات پیچیده و فنی ندارد و ساده*ترین بیانی است که می*توان دراین زمینه، مطرح کرد و از اینروی، برای همه مردم در هر سطحی از معلومات باشند قابل فهم و هضم است.
۲ـ این راه مستقیماً به سوی خدای آفریننده دانا و توانا رهنمون می*شود بر خلاف بسیاری از براهین فلسفی و کلامی که نخست موجودی را به عنوان واجب الوجود اثبات می*کند و علم و قدرت و کمیت و خالقیت و ربوبیت و دیگر صفات او را می*بایست با براهین دیگری ثابت کرد.
۳ـ این راه، بیش از هر چیز، بیدار کردن فطرت و به آگاهی رساندن معرفت فطری را ایفا می*کند و با تأمل در موارد آن، حالتی عرفانی به انسان دست می*دهد که گویا دست خدا را در ایجاد و تدبیر پدیده*های جهان، مشاهده می*کند، همان دستی که فطرت او با آن، آشناست.
با توجه به این ویژگی*هاست که رهبران دینی و پیشوایان ادیان آسمانی، این راه را برای توده*های مردم برگزیده*اند و همگان را به پیمودن آن، دعوت کرده*اند و روش*های دیگر را یا به خواص، اختصاص داده*اند، یا در مقام احتجاج و بحث با اندیشمندان ملحد و فیلسوفان مادی به کار گرفته*اند.
در روزهای دهه فجردانش آموزان کلاس های سوم تاششم به همراه معلمانشان ومدیرومعاونان پرورشی به منظورزیارت به حرم مطهرمشرف شدند ودرآنجا پس از فرائت زیارتنامه امام رضا (ع) مسولین دارالرحمه درباره فضیلت واهمیت زیارت امام مطالبی رابرای دانش آموزان بیان کردند
به مناسبت ولادت رسول اکرم و امام جعفرصادق (ع) با همت اعضا انجمن ا ولیا ومربیان وکوشش معاونت پرورشی حاج آقای ملایکه جشنی در دبستان برگزارشد وبعد از جشن درنماز خانه با پلو عدس ازدانش آموزان پذیرایی گردید
در فصل زیبای پاییز وتلاش فراوان مدیریت آموزشگاه آقای با وفا ومعاون پرورشی حاج آقای ملایکه ومعلمان کلاس های اول در نماز خانه دبستان گل هایی به بار نشسته اند که کوچکترین گل های این باغند. گل هایی که می خواهند همزمان با خواندن درس شیرین فارسی، قاری کتاب خدا نیز باشند .وما آغازروان خوانی قرآن کریم توسط این نوگلان زیبا را جشن گرفته ایم
كودكان بیش فعال - همانگونه كه از این عنوان برمی آید- بسیار پرتحرك اند و نمی توانند یک جا آرام بنشینند. آنها اضافه بر ناآرامی بسیار زیاد، نوعی اضطرار و اجبار برای خرابكاری نیز دارند. آنان اشیا را می شكنند یا پرتاب می كنند. همچنین كنجكاوی بسیار از خود نشان می دهند و نه تنها اسباب بازیهایشان را خراب می كنند، بلكه اشیاء و وسایل منزل را نیز دستكاری و خراب می كنند. كارهای خطرناك را دوست دارند و ابداً احساس خطر نمی كنند. بنابراین رفتارهایی بی مهابا از آنها سرمی زند. برخی از بزرگسالان آنها را افرادی بی باك و شجاع تصور می كنند؛ در حالی كه این رفتارهای بی مهابا نشانگر این واقعیت است كه احساس خطر واقعی - كه یك احساس طبیعی است و بایستی در كودكان وجود داشته باشد - در این بچه ها وجود ندارد. بازی های خطرناك - از جمله بازی با كبریت - و علاقه به وسایلی چون كارد و چاقو نشانه های دیگری از گرایشها و رفتارهای غیرطبیعی این بچه هاست.
كودك بیش فعال احساس خطر نمی كند
كودكان بیش فعال در مورد كارها و اشیایی كه به طور طبیعی باید در برابر آنها احساس خطر كنند، خطری احساس نمیكنند؛ و اختلالات سلوك در این كودكان بعضاً دیده می شود؛ مثلاً بعضی از آنها رفتارهای پرخاشگرانه دارند یا برای آسیب رساندن به دیگران آنان را تهدید می كنند. ممكن است به حیوانات نیز صدمه بزنند. بعضی دیگر در اعمالی چون سرقت و تقلب و به طور كلی كارهایی كه تخلف از قوانین و مقررات محسوب می شود شركت می كنند
وقتی وارد این سایت می شوید با کلیک روی گزینه کتاب خوانی می توانید سن خود را انتخاب کرده و موضوعی را که مد نظرتان هست را انتخاب کنید و مطالعه بفرمایید .
کتاب های موجود درون کتابخانه برای شما نمایش داده می شود
وقتی روی کتاب دلخواهتان کلیک می کنید ، دوباره گزینه کتابخوانی را که پایین و سمت راست است بزنید
تمام صفحات داستان مورد نظر به صورت کوچک نشان داده می شود
با کلیک روی هر صفحه آن صفحه را به صورت بزرگ ببینید
برای بزرگ تر شدن نوشته ها می توانید ابتدا کلید ctrl از صفحه کلید را فشار دهید و سپس غلتک موس را بچرخانید تا صفحه داستان بزرگ شود
امروزه بسیاری از مادران و پدران از شیطنت بسیار زیاد كودكانشان شكایت دارند. آنها اظهار می دارند كه فرزندشان مرتب در حال حركت و فعالیت است و نوعی حالت بی قراری و ناآرامی در او مشاهده می كنند. برخی از این والدین از فقدان تمركز حواس و ضعف درسی كودك نیز صحبت می كنند. آنها علت این فعالیت بیش از اندازه را نمی دانند و مرتب فرزندشان را مورد سرزنش قرار می دهند. این كودكان بعضاً مورد انتقاد و تنبیه
بسیار زیاد قرار می گیرند. عدهای از پدر و مادرها كنترل خود را از دست می دهند و این كودكان را به شدت كتك می زنند یا آنها را تهدید می كنند. در این نوشتار سعی شده است پدیده بیش فعالی در كودكان توضیح داده و راههای برخورد مناسب با این حالت ارائه شود.
اختلال بیش فعالی كه در اغلب موارد با نقص توجه همراه است، معمولاً در دوران كودكی بروز می كند. تشخیص این اختلال در سنین زیر پنج سال قدری مشكل است زیرا امكان دارد با رفتارهای طبیعی و شیطنت آمیز كودكان اشتباه گرفته شود. با این حال، متخصصان می توانند این اختلال را تشخیص دهند و پیش بینیهای لازم را به عمل آورند. این اختلال با فعالیت بیش از اندازه، خرابكاری و آزار رساندن همراه است.
« برگزاري جشن دهه فجر توسط دانش آموزان دبستان شهید مطهری»
همزمان با ايام الله دهه فجر روز شنبه 14 بهمن ماه 91 با حضور همكاران محترم آموزشگاه و اعضاء انجمن اولياء و مربيان مدرسه و با شركت كليه دانش آموزان عزيز دبستان جشن جُنگ جوانه هاي انقلاب برگزار گرديد. جلسه با تلاوت آياتي از سوره « والفجر » توسط دانش آموز كلاس ششم آقاي محمدمهدی جهانگیری آغاز گرديد. سپس سرود ملي با هم خواني تمامي دانش آموزان اجرا شد. در ادامه برنامه رئيس محترم آموزشگاه حاج آقا باوفا ضمن تبريك جشنهاي انقلاب اسلامي به حاضرين خير مقدم گفتند و درباره انقلاب و ياد و خاطره آن صحبت كردند پس از اجراي سرودهاي « اي ايران » و « خميني اي امام » توسط دانش آموزان ؛ حاج آقا ملایکه در مورد دستاوردهاي انقلاب اسلامي سخنراني كردند كه مورد استقبال زياد همكاران و دانش آموزان مواجه شد پايان برنامه با نمايش و تك نوازي دانش آموزان همراه بود كه پس از اتمام به تعداد 35 نفر از دانش آموزان بعنوان نمونه اخلاقي و به قيد قرعه جوايزي اهدا شد
در بزرگداشت ایام ا.. دهه ی فجر دانش آموزاندبستان شهیدمطهری با تزیین کلاس هایشان ، تشکیل نمایشگاه نقاشی ، روزنامه دیواری و خواندن سرود های انقلابی، انقلاب را جشن گرفتند.
با صلوات به روح پاک و مطهر امام خمینی (ره) و شهیدان انقلاب اسلامی و با آرزوی توفیق برای آینده سازان این مرز و بوم
شادی در مقابل غم وافسرگی یکی از حالات روحی ما انسانها است که برای سلامتی جسم وروح ما ودیگران بسیار موثر ومفید می باشد . انسانهای شاد کمتر دچار بیماری های جسمی می گردند و عموما انسانهای شاد افراد متعاد ل از نظر روحی می باشند . محیط مدرسه نیز که شامل معلمان وکارکنان و دانش آموزان می باشند نیاز به شادابی و طراوت دارد و مدیر و معلم با نشاط موج شادمانی و شادابی واقعی را در مدرسه ایجاد می کند . چهره های اخمو و خیلی جدی در محیط مدرسه که تعداد زیادی انسانها درآن فعالیت دارند موجی از غم وسردی را در روحیات تزریق می کنند . آنان نه خود زندگی مفیدی دارند واز آن لذت می برند نه به دیگران فرصت عشق و محبت را می دهند . برای یک مدرسه شاداب چه کارهایی می توانیم انجام دهیم ؟
مطالعه یک فرآیند شرطی و اکتسابی جهت افزایش معلومات است. یعنی مرحله به مرحله پیش میرود و دارای بخشهای مختلفی مانند: مهارتهای قبل از مطالعه، ایجاد آمادگی، پیش مطالعه و … است. برای این که ما در مطالعه شرطی بشویم باید شرایطی را در نظر بگیریم، از جمله مکان مطالعه، زمان مطالعه و روش یا تکنیک مطالعه که در این مقاله به شرح هر یک به اختصار میپردازیم.
مکان مطالعه:
بهتر است برای مطالعه ثمربخش جای ثابتی را انتخاب کنیم مثلا پشت میز بنشینیم و مطالعه کنیم. در مورد نور مکان مطالعه بهتر است از دو ترکیب نوری هم طیف زرد و هم طیف سفید استفاده کنیم تا چشم ها خسته نشوند. دمای اتاق مطالعه باید در حدود ۲۵ درجه سانتیگراد باشد چون احساس گرمای زیاد باعث حواس پرتی و خواب آلودگی می شود. هر چقدر فضای دورتان هنگام مطالعه محدودتر باشد میزان حواس پرتی تان نیز کمتر خواهد بود. بهترین جا برای درس خواندن منزل است ولی اگر به هر دلیل نمی توانید در خانه مطالعه کنید، از فرهنگسراها یا کتابخانه ها استفاده کنید.
زمان مطالعه:
هیچ قانونی برای زمان مطالعه نداریم هر وقت که راحت بودید چه صبح زود و چه شب تا دیروقت می توانید مطالعه کنید و درس بخوانید. ولی سه زمان در یادگیری مهم است که بهتر است در این زمان ها مطالعه کنید:
−به جای سؤال از اطلاعات به خاطر سپرده شده دانش آموزان ، اطلاعات لازم به آ نها داده شود و باسؤالات مناسبی از دانش آموزان خواسته شود از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات داده شده،استنباط و ادراک خود را از موضوع بیان کنند.
−سؤالات به گونه ای طراحی شوند که دانش آموزان در موقعیت های فرضی قرار گیرند و به سؤالات مطرح شده در آن مورد پاسخ دهند. سؤالاتی که مثلا ممکن است نیازمند تصمیم گیری به جای شخصیتهای موجود در آن موقعیت باشند یا ...
−سؤالات به گونه ای طراحی شوند که پاسخگویی به آنها مستلزم برقراری ارتباط بین مفاهیم عنوان شده و استنباط و نتیجه گیری از آن باشند.
−سؤالات به گونه ای طراحی شوند که پاسخگویی به آنها مستلزم درک و تشخیص شرایط موجود وپیش بینی نتایج و پیامدهای آن باشند.
−سؤالات به گونه ای طراحی شوند که دانش آموزان برای استدلال در مورد پاسخهای خود، اطلاعات مطرح شده در درس را بیان کنند.
−سؤالات به گونه ای طراحی شوند که دانش آموزان برای مقایسة دو موضوع، اطلاعات مطرح شده دردرس را به میان بکشند.
−در طراحی سؤالات دو موقعیت فرضی برای دانش آموزان طرح شود تا آنها از طریق مقایسة شرایط موجود در آنها و نیز نتایج و پیامدهای انتخاب هر کدام، نقش عوامل مؤثر بر نتیجه و نوع تأثیر آنها را بیان کنند.
− سؤالات به گونه ای باشند که دانش آموزان نظر خود را ارائه کرده و بتوانند برای دفاع از نظرخود، از محتوای کتاب دلایل قابل قبول ذکر کنند.
−طراحی یک موقعیت و اظهار نظر در مورد مسائل طرح شده و درخواست بررسی درستی یا نادرستی آن نظر از دانش آموزان بر اساس مطالب درس
چگونه بفهمیم یک ماده اسیدی است یا بازی ؟ در جهان میلیونها مادهی شیمیاییوجود دارد. بعضی از آنها دارای خاصیت اسیدی و بعضی دیگر دارای خاصیت بازیهستند.
میزان اسیدی و بازی بودن مواد بوسیلهی واحدهایPHاندازه گیریمیشود. شاخص مورد استفاده محدودهای بین 0 تا 14 دارد. موادی کهPH پائینتر از 7 دارند اسید، آنهایی کهPHمساوی 7 دارند خنثی و آنهایی کهPHبالاتر از 7 دارند را باز مینامند. موادی کهPHخیلی پایین دارند اسیدقوی و آنهایی کهPHخیلی بالا دارند باز قوی هستند. اسیدها و بازهای غلیظبسیار خورنده و خطرناک هستند.
درمیان همه ی اموردنیاتنهاچیزی که می تواندانسان رامستقیم به کمال لایق خودبرساندنماز می باشد،بدون تردیدهمه ی کودکان بالفطره استعدادپذیرش وانجام تکالیف مذهبی رادارندامِّا آنچه که مهم است چگونگی روشهای ارائه یاعرضه نمودن اسباب رشدیاآئین الهی است ، کودکان و نوجوانان دریادگیری وکسب عادات مطلوب بیش ازآن که متاثراززبان منطق و استدلال باشند، وجودشان مملوازعواطف واحساسات بوده ، مستعدپذیرش ازطریق زبان مهرومحبت هستند .
باتوجه به اهمیت وجوداحساس مذهبی درکودکان ونوجوانان دراین جاسعی می گردد به نمونه هایی ازروشهای جذب وایجادعادت نمازخوانی درکودکان ونوجوانان اشاره گردد .پایدارترین ودرعین حال خوشایندترین یادگیریها، یادگیری غیرمستقیم یامشاهده ای است که به صورت آگاهانه وبدون هرگونه جبروفشارروانی صورت می گیرد، اگراولیاء ومربیان بتوانندبسیاری ازرفتارهای مطلوب واحساسات خوشایند را به طور غیرمستقیم ویاضمنی ازطریق بهره گیری ازوجودالگوهای رفتاری درکودکان ونوجوانان به وجود آورندفوق العاده ارزشمندوموثرخواهدبود .بعنوان مثال نحوه ی نمازخواندن اولیاء ومربیان ، چگونگی نگرش آنهانسبت به نمازازجمله عوامل بسیار مهمی است که درایجادوپرورش احساس مذهبی بخصوص تمایل به نماز خواندن درکودکان ونوجوانان دخیل است .
ورزش صبحگاهی در شروع فعالیت آموزشی مدارس می تواند عـامل مهمی در ایجـاد نشاط و شـادابی وتأمین سـلامت جسم و روح دانش آموزان باشد.
این برنامه با توجه به ویژگیهایی خاص آن در ۳ بخش گـرم کردن ، پیـاده کـردن هـدف و بازگشت به حـالت اولیه طـراحی می گردد ، انجام این برنامه در ابتـدا بـا افـزایش تـدریجی ضربـان قلب توأم است که به آستانه تحریک برای افزایش استقامت عمومی می رسد و سرانجام به حالت اولیه بر می گردد .
اجرای ورزش صبحگاهی بطور منظم و روزانه می تواند نقش بسیار مهمی درکسب آمادگی جسمانی ، روانی و نشاط و شـادابی دانش آموزان داشته باشد . انجام فعالیتهای مداوم اثرات مثبتی بر بافت استخوانی دارد . یافتـه های پژوهشی بیـان داشته اند که ورزش در رشد طـولی استخـوان ونیز آرایش سلولهـای استخـوانی تـأثیر بسیار نـاچیزی دارد ، امـا تأثیر فعـالیتهای ورزشی در افزایش تراکم و رشد عرضی استخوان با افزایش مواد معـدنی در آن تـأیید شده است و بـی تحـرکی و حـذف فشار مکانیکی از
استخوان ها باعث کاهش مواد معدنی و کاهش استحکام آنها می شود .
. چه عواملی باعث تفاوت در نوع لباس می شود ؟ موقعیت های مختلف ــ گره های مختلف اجتماعی و شغلی ــ فصول مختلف سال ــ نواحی مختلف آب و هوایی ــ اقوام مختلف
2 . در چه موقعیت هایی ما لباس های مختلفی می پوشیم ؟ ( مثال بزنید ) برای مثال لباس منزل ما با لباس مدرسه و با لباسی که در مهمانی می پوشیم ، فرق دارد . وقتی که ورزش می کنیم از لباس ورزشی استفاده می کنیم و در مراسم عزاداری لباس سیاه بر تن می کنیم .
3 . دلیل تفاوت لباس گروه های مختلف اجتماعی و شغلی چیست ؟ لباس این گروه ها بسته به کار و نقش آن ها در اجتماع متفاوت است و از روی لباس این گروه ها به شغل و حرفه ی آن ها پی می بریم .
4 . پوشاک ما در زمستان و تابستان چه تفاوت هایی با هم دارند ؟ در زمستان لباس های ضخیم ( کلفت ) و تیره می پوشیم و در تابستان لباس های نازک و روشن می پوشیم
کسانى که خطى نامرتب دارناحتمالاً در زندگى بسیار فعال هستندو به همین دلیل برایشان مشکل است که بتوانند ثابت و بى تحرک بمانند و برخى از کارهایشان حساب شده و سنجیده نیست. به همین دلیل گاهى اوقات براى دوستان و افراد خانواده غیرقابل پیش بینى هستند. آزادى شخصیتى براى آن ها خیلى مهم است و اهمیت زیادى به استقلال خود مى دهند و ممکن است گاهى خیلى احساساتى رفتار کنند
نمره خوشبختی شما چند است؟ (تست بسیار جالب) خوشبختی موضوعی نسبی است. بعضی از ما اگر در غار زندگی کنیم راضی هستیم و برخی دیگر اگر در قصر باشیم باز هم ناراحت هستیم.
دکتر فرناز عطائی متخصص روانپزشکی گفت: در تمام اعصار، اندیشمندان درباره معنای خوشبختی بررسی کرده اند. راستی خوشبختی چیست؟
وی با طرح سوالات زیر میزان رضایت شما را از زندگی ارزیابی می کند.
اگر می خواهید بدانید که نسبت به دیگران چقدر خوشبخت هستید، پرسشنامه زیر را تکمیل کنید.
1 ـ وقتی مسابقه ای را می بازم از آن لذت نمی برم. Rدرست Qغلط
2 ـ وقتی کسی درباره من لطیفه ای می گوید از آن لذت می برم. Rدرست Qغلط
فرهنگ و تاریخ > تاریخ ایران- دوازدهم بهمن ماه سال 1357هواپیمای ایرفرانس حوالی 9 صبح در فرودگاه مهرآباد می نشیند و امامخمینی پس از 15 سال هجرت، پا به خاک میهن اسلامی میگذارد.
جمعیت استقبالکننده در طول 33 کیلومتر از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا که مقصد بعدی امام بود، در انتظار هستند تا بزرگترین استقبال تاریخ را رقم زدند.
پس از 15 سال تبعید و دوری از وطن باید استقبالی شایسته از امام خمینی میشد اما ایشان قبرستان پایتخت را برای سخن گفتن در جمع میلیونی مشتاقان برمی گزینند؛ همانجایی که یادگار رژیم پهلوی است و فرزندان وطن که برای اسلام برخواسته و جاوید شده بودند در آنجا آرام گرفته بودند.
معلمي شغل نيست؛ معلمي عشق است. اگر به عنوان شغل انتخابش کرده اي، رهايش کن و اگر عشق توست مبارکت باد. (شهید رجایی ) مدرسه قطعه ای از بهشت است که خداوند به زمین بخشیده . و بهشت مکانی است،که به ازای اعمال نیک در آن آرامش و امنیت می یابی . و بهشت ما مکانی است امن جهت تعلیم و تربیت و رشد متعالی . امید است در سایه امنیتی که ایجاد کرده ایم فرزندانی صالح و نیکوکار و هدفمند در عرصه های علمی ، به جامعه بشری تقدیم نمائیم . خداوند بهشت را مکانی قرار داده جهت آرامش و آسایش بندگان پرهیزکارش دبستان شهیدمطهری یکی از دبستانهای قدیمی ناحیه 4 مشهد است . کادراین دبستان شامل همکاران متعهدوباسابقه است . این دبستان واقع درخیابان شهیدمطهری 23مشهداست.
تبادل
لینک هوشمند
برای تبادل
لینک ابتدا ما
را با عنوان
آموزشی
و آدرس
motaharischool4.LXB.ir
لینک
نمایید سپس
مشخصات لینک
خود را در زیر
نوشته . در صورت
وجود لینک ما در
سایت شما
لینکتان به طور
خودکار در سایت
ما قرار میگیرد.